07 February 2010

kau yang sungguh mem'pasrah'kan

bilik aku ni sumpah boleh jadi macam SPCA.
lepas 1 kucing, datang pulak kucing laen.
kali ni anak kucing.
tak tahulah kucing sape.
mengikut penelitian aku dan rumet, ni macam kucing kena buang.
sebab 1;
badan beliau bersih.
sebab 2;
beliau tak kurus.
sebab 3;
badan beliau tak bau busuk.

so kami kan baik hati kekeke.
bagi jelah makan anak kucing ni kan.
kadang kadang dia tidur dalam bilik kitorang.
kucing kucing yang datang bilik aku ni memang dapat layanan istimewa ah.
tidur atas katil ok.
katil sape?
ye dah tentulah katil aku yang jadi mangsa.


2 hari first beliau duduk bilik kitorang,
kitorang cam dah risau sebab dia tak berak berak.
kencing pun tak.
ye ah, kucing tak kencing berak 2 hari. pelik woo~
tapi semalam dia berak dah.
nasib baik berak atas kain buruk.

dah tu pulak, anak kucing ni memang spesies gedik.
kalau orang tak layan dia, mengiaww bising gila.
tapi bila orang layan nak main main ngan dia,
respon dia adalah sangat pasif 
sampai kan aku macam terasa aku pulak yang dah ter'transform jadik kucing aktif (-___-!)

pastu malam tadi memang menguji keimanan aku.
boleh pulak anak kucing ni kencing atas comforter aku??!!!???
*cipannnnnn~~~*
nasib baek rumet aku cepat cepat angkat kucing tu.
kalau tak memang dah kena tempeleng ngan aku dah agaknya.

*pasrah*
hari ni terpaksa angkut comforter pegi dobi T__T

20 comments:

  1. Dik nun.. SPCA tu amende? Ahaks.. Kamu transform jadik kucing? Sure cute giler.. Hahaha.. Adehhh.. Layanan diva tol kucing tu dpat yek.. Kalau saye dtang UTP, harap2 ade layanan bgitu gak ek. Haha..

    ReplyDelete
  2. tringt aku time aku kt matrik dlu.
    ak main ngan anak kucing terbiar gak la. ko 2 pg dia main atas katil aku. tetibe dia nak lari sana sni. aku tahan. aku letak kt luar blik. trus depan pintu dia kencing. cilanat. nasib baik ak bawak dia keluar. kalau x mmg bekerja la aku cuci cadar aku malam2 buta tuh. huh

    ReplyDelete
  3. best nye g dobi!
    dobi tepi v5mart tu ke?
    ade abg hnsem baru keje kt citu dooo~
    hahaha
    gedikkan aku? :p

    ReplyDelete
  4. hahaha...xpe...kucing nak manja2...layan jer..hehe...

    ReplyDelete
  5. wuhuhu..2 yang akoo malas melayan kuchen lebey2!
    klo bwat baek d balas baek xpe.
    neh masaalahnye die wat jahat!!!mulela naek hangen patu.hu3

    ReplyDelete
  6. Wahh..kucing..Teringat masa duduk dengan classmates dolu²..
    Diorang memang peminat kucing..
    So,aku pun terikut minat jugak..
    Siap kongsi dwet ramai² nak beli makanan kucing..hahaha

    ReplyDelete
  7. kucing tu kat mana skarang!
    x pe. jaga kucing uji kesabaran!

    ReplyDelete
  8. huwaaaa!
    terus epal rindu ngan kucing epal.

    sayangilah kucing anda selagi die ada.
    kencing kat comforter pun takpe.
    berak merata pun maafkan je.

    nnt dia da takde, takde nyesal2 da.
    :(

    ReplyDelete
  9. huhuhu.. teringt juga zaman diploma dulu. housemate semua suke kucing. siap ada kucing sendri lagi sorng satu. tapi memng semua spesis kucing kutip. sbb kalo kite xbg makan, sape lagi yng nak bagi. kan kan kan. tapi yng bijaknye, si kucing ni plak p angkut kawan2 dia yng lain. smpai kat umah tu ada lebih kurang 15 eko kucing. smpai xtau nak bg nama apa. nak makan pun siap share2 sbb nak bg kucing makan dulu. (^_^)

    ReplyDelete
  10. hahaha!sorry la babe..aku menyedari nye agak lambat..aku dok usha2 la die meow2 sambil cakar2 tilam ko..sak g die da pancut daa..hahaha...

    ReplyDelete
  11. anggap je hadas2 tu sebagai rezeki wakakakakakakaa

    ReplyDelete
  12. SPCA tu ape??? agk kompius ikit.. hahahaha...

    *oh! kucing tu mmg comey! comey agi dye buang pupu yea di comforter mu.. hahaha.. meoow! ^^

    ReplyDelete
  13. cube tunjukkan cr camner nk tempeleng kucing tu hahaha

    ReplyDelete
  14. kalo anak akak tak berak sehari pun risau gak...sbb kalo berak hari2 kira normal...

    ReplyDelete

Ads Inside Post